Hochschulschrift - Doktorarbeit (80)

5501.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Wang, W.: Study of long-lived radioactive sources in the galaxy with INTEGRAL/SPI3. Dissertation, Technische Universität München, München, Germany (2007)
5502.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Wölfel, S.: Neuartige DEPFET-RNDR-Detektoren im experimentellen Betrieb. Dissertation, Universität Siegen, Siegen, Germany (2007)
5503.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Fan, Y.: X-ray analysis of starburst and AGN components. Dissertation, Technische Universität München , München, Germany (2007)
5504.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Posselt, B.: Isolierte Neutronensterne und ihre sub-stellaren Begleiter. Dissertation, Friedrich-Schiller-Universität, Jena (2006)
5505.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Keil, R.: X-ray studies of ultraluminous infrared galaxies observed with XMM-Newton. Dissertation, Universität Hamburg, Hamburg (2006)
5506.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Streblyanska, A.: Spectral properties of X-ray background sources. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität , München, Germany (2006)
5507.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Pecnik, B.: On the planethood of titan: classification, non-linear stability and fluid-dynamics of isothermal protoplanets. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität , München, Germany (2006)
5508.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Misanovic, Z.: Classification of the X-ray source population in the M33 field. Dissertation, Ludwig-Maximilian-Universität, München (2006)
5509.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Braig, C.: Höchstauflösende Abbildung in der Röntgen-Astronomie. Dissertation, Ludwig-Maximilian-Universität, München (2006)
5510.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Zoglauer, A. C.: First light for the next generation of compton and pair telescopes. Dissertation, Technische Universität, München (2005)
5511.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Rau, A.: Gamma-ray bursts: a population study. Dissertation, Technische Universität, München (2005)
5512.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Ferrero, E.: Unification of radio-loud AGN: the x-ray perspective. Dissertation, Ludwig-Maximilian-Universität, München (2005)
5513.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Gallo, L. C.: X-ray properties of narrow-line Seyfert 1 galaxies. Dissertation, Ludwig-Maximilian-Universität, München (2004)
5514.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Costantini, E.: Scattering and absorption of X-rays by interstellar dust. Dissertation, Ludwig-Maximilian-Universität, München (2004)
5515.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Kuster, M.: Combined spectral and temporal analysis of Her X-1 turn on. Dissertation, Eberhard-Karls-Universität, Tübingen (2004)
5516.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Pahlke, A.: Einfluss der Oxidqualität auf die Stabilität von Halbleiterdetektoren bei Röntgenbestrahlung. Dissertation, Technische Universität, München (2004)
5517.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Schaudel, D.: X-ray properties of galactic supernova remnants. Dissertation, Ludwig-Maximilian-Universität, München (2003)
5518.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Meidinger, N.: Strahlenhärte von Röntgen-Sperrschicht-CCD-Detektoren. Dissertation, Technische Universität, München (2003)
5519.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Wunderer, C. B.: Imaging with the Test Setup for the Coded-Mask INTEGRAL Spectrometer SPI Performance of a Coded Aperture Gamma-Ray Telescope at 60 keV - 8 MeV. Dissertation, Technische Universität, München (2003)
5520.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Goldbeck, D. D.: Analyse dynamischer Volumenprozesse in komplexen Plasmen. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2003)